22 Nisan 2012 Pazar

Elmalı Muzlu Profiterol

Bu tarif Oktay ustanın tarif..Annem programda görmüş hoşuna gitmiş ve yapmak istedi.Fakat Oktay ustanın sitesinde bir türlü bulamadım tarifini..Bende google da arattım ve bir sitede buldum.Annem o gün yaptı ve süper bişeydi..Bayıldım.Çok kolay bir profiterol;aslında yalancı profiterol diyebiliriz.
Çok seviyorum profiterolü.Hatta birkaç sene önce ramazanda yemekten sonraki yürüyüşlerimiz pastanede benim profiterol isteğimle biterdi :D
Annemin yaptığı profiterolü çok önceden paylaşmam gerekirdi ama zaman işte..
Buraya tarifide paylaşıyorum belki yapmak istersiniz ;))

Elmalı Muzlu Profiterol

Malzemeler:
-2 paket petibör bisküvi
-2 elma
-2 muz
-1 su bardağı fındık
Sosu İçin:
-2 su bardağı süt
-1 çay bardağı toz şeker
-2 çorba kaşığı kakao
-1 tatlı kaşığı un
-1 tatlı kaşığı nişasta
-80 gram bitter çikolata
Yapılışı:
Elmalar ve muzlar soyulup renedelenir ve şekerle birlikte suyunu bırakıp çekinceye kadar pişirilir. Biraz soğuduktan sonra içerisine bisküviler küçük parçalar halinde kırılarak ilave edilir.Arzuya  göre fındık ya da ceviz  de
eklendikten sonra ceviz büyüklüğünde toplar yapılır ve servis tabağına dizilir.Üzerine sosu eklenip fındık ufalıyoruz ve servise hazır hale geliyor.Afiyet Olsun..



1 yorum:

Güneş dedi ki...

gerçekten pratik bir tarifmiş.elinize sağlık.görüntü nefis