24 Aralık 2011 Cumartesi

Börek

Aaa ne kadar çok post yazdım ben.Hepsi bir anda ortaya çıkınca mecburen böyle oldu :D
Bu böreği Derya Baykal'ın programında gördüm.Ama net olarak aklımda kalmadı malzemeler ve tam dikkat edemedim nasıl yaptıklarını.Aklımda kaldığınca yaptım.Ama güzel oldu.Komşuda gelmişti(kısmeti varmış) onada ikram ettim,oda beğendi :)) Gerçi kuzen gelmişti ödevine yardım ederken anneme sen arada bak fırına demiştim.Oda komşu gelince unutmuş.Azcık üstü fazla kızarmış :)))
Malzemeler:
(siz malzemeleri isteye göre ayarlayabilirsiniz bence)
3 yufka
1 su bardağı süt
1 yumurta
tuz
Üzeri için; peynir

Yapılışı:
Borcama 1 su bardağı sütü boşaltıyoruz.İçine 1 yumurtayı kırıyoruz.İki malzemeyi çırpıyoruz ve tuzu ekliyoruz.Yufkaları parça parça kopararak garcın içine bırakıyoruz.En üstünede peyniri serpiyoruz.İsterseniz peynire baharat ekleyebilirsiniz.borcamın üzerine folyoyu kapatıp fırına koyuyoruz.
Not: Ne kadar pişeceğini bilemiyorum.Ben ara ara kontrol ettim öyle çıkardım.Piştikten sonra üzerindeki folyayı açıp 5 dk kadar üzeri kızarması için bıraktım.Tabi annem azcık unutmuş fırında ondan üzeri fazlaca kızarmış :)))) Aman siz dikkat edin.
Böreği soğuduktan sonra servis yapın ozaman daha güzel bir tat oluyor ve sanki su böreğini andırıyor ;)

2 yorum:

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

E hani nerde tarif?
Yaptığını bize de anlatıversen biz de yapıversek, kocayı pazar sabahı sevindiriversek ;)

uğurböceği dedi ki...

Ayy Dilek ablacım kusuruma bakma.Yorumunu yeni gördüm :( Artık haftaya pazar yaparsın böreği :o
Gerçi ben aklımda kalanlarla yaptım..
Hemen yazıyorum post a..