10 Ocak 2011 Pazartesi

Uğurböceğimce Böreğimsi

Bu böreğimsi şeyi ben yaptım.Kendi tarifim :D Geçenlerde annem pazı(zılk) sarması yapmıştı.Yapraktan biraz artmış.Bugün bende onu değerlendireyim dedim.Tuzlu tuzku bişeyler yapıpyemek istiyorum son zamanlarda,tatlıdan çok tuzluuuuuuu...
Tarife gelince :
Bir çay bardağı pirinç haşladım,buzluktan haşlanmış nohut çıkardım azcık ondan kattım.Pazı(zılk) yapraklarını doğradım.Yarım su bardağı zeytinyağı.1 su bardağı süt.1 paket kabartma tozu.İstenilen kıvama gelene kadar un.Tuz,karabiber,kimyon,kırmızı biber.Azcık kaşar peyniri rendeledim.2 yumurta.Üzeri için susam ve kaşar peyniri.
Karışımı yapıp tepsiye döküyoruz.Yarım saat pişirdikten sonra tepsiyi çıkarıp üzerine azcık kaşar rendeliyoruz.10-15 dk daha fırında bırakıp çıkarıyoruz.Soğuduktan sonra afiyetle yiyoruuuuuz :)
Tabi çorbayı unutmayın..Süper ikili oluyorlar..


2 yorum:

bulbul dedi ki...

Tabi bissiz yedin bunu :SS Böyle blogları pek sevmiyorum paylaşım hiç olmuyor :)) yaptıklarını paylaşsalar katılım süper olur :)) Görüntüsü süper kesin yerkende tadı süperdi :D

uğurböceği dedi ki...

Gelen olsa tabiki ikram ederdim ama gelen olmadı.Siz bile bakın ne zaman geldiniz tabi bitmeye yüz tutmuş ve bayatladıktan sonra geldiniz :P
Evet,tadıda süperdi.Tabi ben yaptım diye demiyorum :D